Menjilat Kemaluan Istri Hukum Forex


Allah s. w.t menciptakan Tubuh manusia dengan fungsi Masing-Masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi Isteri dari 8216duburnya8217 dan juga semasa haid atau Nifas, col respiratore pengharaman ini mempunyai Dalil dan nas yang khusus. Namun ISU 8216oral seks8217 Tidak mempunyai Dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan Ulama dell'Islam. Ulama Sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan SUAMI dan Isteri Tanpa 8216oral seks8217, Adalah dibenarkan menurut para Ulama dell'Islam kerana ia tergolong Dalam bentuk Aktiviti menaikkan syahwat Antara SUAMI Isteri yang diharuskan. Berkenaan ISU seks orali, ulama terbahagi kepada dua Kumpulan: - Yang mengharuskan: Dr Syeikh Yusof Al-Qaradawi (rujuk IslamOnline) berfatwa Harus untuk mencium kemaluan Isteri atau SUAMI dengan condizioni Costi Tidak menghisap atau menelan APA jua ceceair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap sebegini Adalah makruh disisi Islam kerana ia salah Satu bentuk perlakuan Zalim (meletakkan sesuatu Tidak pada tempatnya) dan melampaui batas Dalam hubungan seksual. Apa yang Meals diharamkan menurut beliau Adalah 8216anal sex8217 atau seks melalui Lubang dubur, kerana terdapat nas yang Jelas mengharamkannya, adapun 8216oral seks8217 tiada sebarang nas Jelas Dari Al-Quran dan Hadis yang melarangnya. Pandangan 8216harus8217 atau boleh dilakukan ini dikongsi Oleh Mufti Mesir, Syeikh dottor Ali Al-Jumaah dan juga Dr. Sabri 8216Abdul Ra8217ouf (Prof Fiqh di Univ Al-Azhar) apabila mereka menegaskan, tindakan ini Harus selagi mana ianya Benar-Benar dirasakan Perlu Bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan SUAMI dan Isteri, terutamanya Jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke Lembah zina kelak. Perbincangan ringkas Namun begitu, saya Kira col respiratore mereka yang mengharuskan termasuk Syeikh Yusof Al-Qaradawi Tidak pula menghuraikan Satu ISU yang mungkin Boleh perbahasannya dipanjangkan, iaitu bab kenajisan aria Mazi Dan Air mani. Justeru, saya mengira fatwa beliau mungkin boleh digunakan jika Dalam keadaan tiada sebarang ceceair dikeluarkan semasa aktivti Sesso orale ini dilakukan. Namun keadaan ini dikira Sukar berlaku kerana bagi seseorang yang normale, nafsu Yang meningkat pastinya akan mengeluarkan cecair pelincir iaitu Mazi. Mani Air Lelaki najis dan wanita dianggap menurut mazhab Hanafi dan Maliki. Mazhab Syafie Dan Hanbalita pula mengganggapnya suci. Namun semua ulama bersetuju aria Mazi Adalah najis. Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan hisap termasuk cecair Mazi ini Adalah haram atau makruh berat. Beberapa ulama kontemporari menegaskan Perlu membasuh dengan Segera jika terkena Mazi Tadi. Mazi ibarat najis giaciuto yang dianggap Kotor Dalam Islam, justeru haram memakan Tahi, meminum kencing aria dan termasuk Juga Mazi aria ini. Bukan sekadar haram memakan najis Malah ulama empat mazhab Juga memfatwakan haram najis menjual (kecuali diketika wujudnya teknologi untuk menggunakannya sebagai Baja), apatah Lagi untuk menjilat, hisap dan menelannya. Sudah tentulah ia Lebih Lagi diharamkan. Selain itu, menurut undang-undang Malesia Juga ia Adalah Satu Perara yang Tidak normale, khusus Buat orang yang agak Luar Biasa nafsunya. 8220Oral seks8221 Juga tergolong Dalam kategori perlakuan seks Luar tabie, ia Adalah salah menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika Sabit kesalahan Boleh dikenakan hukuman Sebat dan 20 tahun penjara. Justeru, mana-mana pasangan kekasih yang melakukan perkara ini, boleh dilaporkan diambil dan tindakan Oleh undang-undang Malesia. Dari sudut undang-uhdang Islam, ia dikira berdosa besar dan bolehlah dijadikan Sebat dan 20 tahun penjara Tadi sebagai peruntukan ta8217zir di Dalam Islam bagi mereka yang Sabit bersalah. Ulama Yang Mengharamkan Kebanyakan ulama Arabia mengharamkan perbuatan ini, ini dapat Visualizzati di recente Dari fatwa-fatwa berikut 1: - Mufti Arabia Saudita bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al8217Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi menjawab sebagai berikut, 8220Adapun hisapan Isteri terhadap kemaluan suaminya (sesso orale ), Maka ini Adalah haram, Tidak dibolehkan. Ini Kerana ia (kemaluan SUAMI) dapat mani memancarkan, Mazi dan Lain-lain. Kalau memancar, Maka akan keluar darinya aria Mazi yang ia najis menurut kesepakatan (ulama8217). Apabila (aria Mazi ITU) masuk ke Dalam mulutnya Lalu ke perutnya maka boleh Jadi akan menyebabkan penyakit baginya. Melalui pandangan ini, Kita dapat Melihat Satu punto yang penting, iaitu sejauh mana tindakan ini boleh memberikan Kesan Buruk kepada Kesihatan pasangan. Menurut pembacaan saya, ulama Yang membolehkan perilaku ini Juga bersetuju untuk mengganggapnya haram jika dapat dipastikan dan dibuktikan dari sudut saintifik, IA boleh membawa bakteria dan menyebabkan penyakit yang Serius. Saya teringat Pakar sakit Puan, Dr Ismail Thambi pernah menyatakan bahawa bakteria yang berada di mulut Adalah sangat banyak berbanding di kemaluan, justeru beliau menyatakan tindakan 8216oral sex8217 dibimbangi boleh membawa penyakit kemaluan disebabkan bahagian mulut pasangan yang mempunyai banyak bakteria dan kuman. Selain itu, seorang Lagi ilmuan Islam iaitu Syeikh Nasiruddin Albani berkata: - 8220Ini Adalah perbuatan binatang sebahagian, seperti anjing. Dan kita mempunyai dasar Umum bahawa Di Dalam Banyak HADITS, Ar-Rasul melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) Haiwan-Haiwan, seperti larangan beliau Turun (sujud) seperti turunnya unta, Dan menoleh seperti tolehan serigala dan mematuk seperti patukan burung gagak. Dan Telah dimaklumi Pula bahawa Nabi Shallallahu 8216alahi wa sallam Telah melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) dengan orang kafir, Maka diambil Juga daripada makna larangan tersebut pelarangan tasyabbuh dengan haiwan-haiwan-sebagai penguat yang Telah Lalu, apalagi Haiwan Yang Telah diketahui tabiatnya keburukan. Maka sewajarnya seorang musulmano 8211 dan keadaannya seperti ini 8211 MERASA Tinggi untuk menyerupai haiwan-haiwan8221 Namun, pendapat peribadi saya mendapati pandangan dan Dalil yang digunapakai Oleh Syeikh Albani ini Adalah Tidak begitu kukuh, Namun saya Tidak berhasrat untuk membincangkannya dengan panjang Lebar di ruang ini. Tindakan men8217generalize8217 semua Jenis persamaan (tasyyabbuh) sebagai haram Secara Juga totale boleh kesohihannya didebatkan. Demikian Juga menyamakannya dengan perilaku binatang, benarkah binatang melakukan 8216oral seks8217. Jika sekadar menjilat mungkin voi, Namun menghisap kemaluan si Jantan Adakah binatang yang melakukannya. Saya Tidak Pasti. Bagaimana pula binatang ada yang Juga mencium dan memeluk pasangannya. Adakah mencium Dan memeluk Juga diharamkan kerana menyerupai binatang. Sudah tentu Tidak. Melalui perbincangan Dan pendedahan ringkas di ATAS, Jelas kepada Kita perbezaan dua Kumpulan ulama ini. Dari Hasil penelitian terhadap pendapat mereka bolehlah saya rumuskan bahawa: - 1) Elok dijauhi Aktiviti ini dan menghadkan kepada perilaku seks yang Lebih sihat Bersama pasangan. Ini Bagi menjauhi perkara khilaf. 2) Harus bagi SUAMI Isteri untuk mencumbu kemaluan pasangan mereka dengan condizioni Costi Tidak menghisap, jilat dan menelan apa Jua cecair. Ia Juga dituntut untuk membersihkan mulut dan kemaluan mereka sebelum melakukan Aktiviti ini sebaik mungkin Bagai meninimakan kemungkinan penyakit. Namun ia makruh yang cenderung haram kepada (makruh tahrimi) jika perbuatan ini untuk sengaja meniru-meniru perbuatan aksi seks melampau golongan Bukan Islam dan juga binatang. 3) Haram hukumnya menelan Mazi dan mani pasangan kerana Islam mengharamkan umatnya dari melakukan perkara Kotor sebegini, sama Juga seperti diharamkan menjual najis (kecuali baja yang akan diproses melalui dengan bahagian Kimia) 4) Hukumnya menjadi Harus berdasarkan keringanan khusus yang diberi Oleh Islam atau disebut 8216rukhshah8217 kepada pasangan yang Amat perlukannya bagi mengelakkan ketidakpuasan dan membawa masalah besar rumah Tangga atau Lebih dahsyat Lagi, zina Secara rambang diluar rumah. 5) Hukum melakukannya bersama pasangan kekasih atau mana-mana pasangan sebelum nikàh yang sah Adalah haram, dosa besar dan boleh didakwa dengan hukuman 20 tahun penajara di Malesia. Namun ia Tidak dianggap Berzina Dalam erti kata dan takrif zina yang disebut di Dalam Kitab-Kitab Fiqh Islam. Ia Hanya dianggap sebagai Muqaddimah zina atau perdahuluan zina. Dalam kaedah fiqh Islam, 8220Apa-APA yang membawa kepada haram, hukumnya Adalah haram jua8221 Sebagai akhirnya, selain dari membincangkan soal hukum, Kita mesti Jelas bahawa hukum Islam sentiasa ingin melahirkan keutuhan rumah Tangga dan Masyarakat. Kita mesti SEDAR dan berfikir Samada tindakan orale seks ini Benar-Benar membawa sesuatu yang berharga Buat keharmonian rumahtangga Kita, dan apa pula kesannya kepada nafsu Diri. Adakah ia Semakin mampu dikawal atau Semakin buas sebenarnya. Kita bimbang, tindakan ini boleh membawa kepada keinginan nafsu yang Semakin membara dan tidak terkawal sehingga membhayakan diri dan masyaarakat di sekeliling kita disebabkan nafsu buas dan Luar biasa yang sentiasa dilayan ini. Layanlah nafsu Secara berpada-pada agar Tidak ditawan olehnya kelak Fikirkan8230Menjilat kemaluan Isteri Adalah perkara yang jarang dibincangkan Secara TERBUKA kerana Masyarakat kita sangat sensitif dan pemalu. Jika dibuat kajian 98 peratus pasangan SUAMI Isteri melakukan ini sesso orale. Jika ini membahagiakan pasangan SUAMI Isteri Dalam menikmati perhubungan seks. Sila Baca distacco ini. Apakah hukumnya menjilat kemaluan Isteri anda Allah l'Altissimo menciptakan Tubuh manusia dengan fungsi Masing-Masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi Isteri dari 8216duburnya8217 dan juga semasa haid atau Nifas, col respiratore pengharaman ini mempunyai Dalil dan nas yang khusus. Namun ISU 8216oral seks8217 Tidak mempunyai Dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan Ulama dell'Islam. Ulama Sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan SUAMI dan Isteri Tanpa 8216oral seks8217, Adalah dibenarkan menurut para Ulama dell'Islam kerana ia tergolong Dalam bentuk Aktiviti menaikkan syahwat Antara SUAMI Isteri yang diharuskan. Berkenaan ISU seks orali, ulama terbahagi kepada dua Kumpulan: - Dott Syeikh Yusof Al-Qaradawi (rujuk IslamOnline) berfatwa Harus untuk mencium kemaluan Isteri atau SUAMI dengan condizioni Costi Tidak menghisap atau menelan APA jua ceceair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap sebegini Adalah makruh disisi Islam kerana ia salah Satu bentuk perlakuan Zalim (meletakkan sesuatu Tidak pada tempatnya) dan melampaui batas Dalam hubungan seksual. Apa yang Meals diharamkan menurut beliau Adalah 8216anal sex8217 atau seks melalui Lubang dubur, kerana terdapat nas yang Jelas mengharamkannya, adapun 8216oral seks8217 tiada sebarang nas Jelas Dari Al-Quran dan Hadis yang melarangnya. Pandangan 8216harus8217 atau boleh dilakukan ini dikongsi Oleh Mufti Mesir, Syeikh dottor Ali Al-Jumaah dan juga Dr. Sabri 8216Abdul Ra8217ouf (Prof Fiqh di Univ Al-Azhar) apabila mereka menegaskan, tindakan ini Harus selagi mana ianya Benar-Benar dirasakan Perlu Bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan SUAMI dan Isteri, terutamanya Jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke Lembah zina kelak. Namun begitu, saya Kira col respiratore mereka yang mengharuskan termasuk Syeikh Yusof Al-Qaradawi Tidak pula menghuraikan Satu ISU yang mungkin Boleh perbahasannya dipanjangkan, iaitu bab kenajisan aria Mazi Dan Air mani. Justeru, saya mengira fatwa beliau mungkin boleh digunakan jika Dalam keadaan tiada sebarang ceceair dikeluarkan semasa aktivti Sesso orale ini dilakukan. Namun keadaan ini dikira Sukar berlaku kerana bagi seseorang yang normale, nafsu Yang meningkat pastinya akan mengeluarkan cecair pelincir iaitu Mazi. Mani Air Lelaki najis dan wanita dianggap menurut mazhab Hanafi dan Maliki. Mazhab Syafie Dan Hanbalita pula mengganggapnya suci. Namun semua ulama bersetuju aria Mazi Adalah najis. Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan hisap termasuk cecair Mazi ini Adalah haram atau makruh berat. Beberapa ulama kontemporari menegaskan Perlu membasuh dengan Segera jika terkena Mazi Tadi. Mazi ibarat najis giaciuto yang dianggap Kotor Dalam Islam, justeru haram memakan Tahi, meminum kencing aria dan termasuk Juga Mazi aria ini. Bukan sekadar haram memakan najis Malah ulama empat mazhab Juga memfatwakan haram najis menjual (kecuali diketika wujudnya teknologi untuk menggunakannya sebagai Baja), apatah Lagi untuk menjilat, hisap dan menelannya. Sudah tentulah ia Lebih Lagi diharamkan. Selain itu, menurut undang-undang Malesia Juga ia Adalah Satu Perara yang Tidak normale, khusus Buat orang yang agak Luar Biasa nafsunya. 8220Oral seks8221 Juga tergolong Dalam kategori perlakuan seks Luar tabie, ia Adalah salah menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika Sabit kesalahan Boleh dikenakan hukuman Sebat dan 20 tahun penjara. Justeru, mana-mana pasangan kekasih yang melakukan perkara ini, boleh dilaporkan diambil dan tindakan Oleh undang-undang Malesia. Dari sudut undang-uhdang Islam, ia dikira berdosa besar dan bolehlah dijadikan Sebat dan 20 tahun penjara Tadi sebagai peruntukan ta8217zir di Dalam Islam bagi mereka yang Sabit bersalah. Ulama Yang Mengharamkan Kebanyakan ulama Arabia mengharamkan perbuatan ini, ini dapat Visualizzati di recente Dari fatwa-fatwa berikut: - Mufti Arabia Saudita bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al8217Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi menjawab sebagai berikut, 8220Adapun hisapan Isteri terhadap kemaluan suaminya (sesso orale) , Maka ini Adalah haram, Tidak dibolehkan. Ini Kerana ia (kemaluan SUAMI) dapat mani memancarkan, Mazi dan Lain-lain. Kalau memancar, Maka akan keluar darinya aria Mazi yang ia najis menurut kesepakatan (ulama8217). Apabila (aria Mazi ITU) masuk ke Dalam mulutnya Lalu ke perutnya maka boleh Jadi akan menyebabkan penyakit baginya. Melalui pandangan ini, Kita dapat Melihat Satu punto yang penting, iaitu sejauh mana tindakan ini boleh memberikan Kesan Buruk kepada Kesihatan pasangan. Menurut pembacaan saya, ulama Yang membolehkan perilaku ini Juga bersetuju untuk mengganggapnya haram jika dapat dipastikan dan dibuktikan dari sudut saintifik, IA boleh membawa bakteria dan menyebabkan penyakit yang Serius. Saya teringat Pakar sakit Puan, Dr Ismail Thambi pernah menyatakan bahawa bakteria yang berada di mulut Adalah sangat banyak berbanding di kemaluan, justeru beliau menyatakan tindakan 8216oral sex8217 dibimbangi boleh membawa penyakit kemaluan disebabkan bahagian mulut pasangan yang mempunyai banyak bakteria dan kuman. Selain itu, seorang Lagi ilmuan Islam iaitu Syeikh Nasiruddin Albani berkata: - 8220Ini Adalah perbuatan binatang sebahagian, seperti anjing. Dan kita mempunyai dasar Umum bahawa Di Dalam Banyak HADITS, Ar-Rasul melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) Haiwan-Haiwan, seperti larangan beliau Turun (sujud) seperti turunnya unta, Dan menoleh seperti tolehan serigala dan mematuk seperti patukan burung gagak. Dan Telah dimaklumi Pula bahawa Nabi Shallallahu 8216alahi wa sallam Telah melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) dengan orang kafir, Maka diambil Juga daripada makna larangan tersebut pelarangan tasyabbuh dengan haiwan-haiwan-sebagai penguat yang Telah Lalu, apalagi Haiwan Yang Telah diketahui tabiatnya keburukan. Maka sewajarnya seorang musulmano 8211 dan keadaannya seperti ini 8211 MERASA Tinggi untuk menyerupai haiwan-haiwan8221 Namun, pendapat peribadi saya mendapati pandangan dan Dalil yang digunapakai Oleh Syeikh Albani ini Adalah Tidak begitu kukuh, Namun saya Tidak berhasrat untuk membincangkannya dengan panjang Lebar di ruang ini. Tindakan men8217generalize8217 semua Jenis persamaan (tasyyabbuh) sebagai haram Secara Juga totale boleh kesohihannya didebatkan. Demikian Juga menyamakannya dengan perilaku binatang, benarkah binatang melakukan 8216oral seks8217. Jika sekadar menjilat mungkin voi, Namun menghisap kemaluan si Jantan Adakah binatang yang melakukannya. Saya Tidak Pasti. Bagaimana pula binatang ada yang Juga mencium dan memeluk pasangannya. Adakah mencium Dan memeluk Juga diharamkan kerana menyerupai binatang. Sudah tentu Tidak. Melalui perbincangan Dan pendedahan ringkas di ATAS, Jelas kepada Kita perbezaan dua Kumpulan ulama ini. Dari Hasil penelitian terhadap pendapat mereka bolehlah saya rumuskan bahawa: - 1. Elok dijauhi Aktiviti ini dan menghadkan kepada perilaku seks yang Lebih sihat Bersama pasangan. Ini Bagi menjauhi perkara khilaf. 2. Harus Bagi SUAMI Isteri untuk mencumbu kemaluan pasangan mereka dengan condizioni Costi Tidak menghisap, jilat dan menelan apa Jua cecair. Ia Juga dituntut untuk membersihkan mulut dan kemaluan mereka sebelum melakukan Aktiviti ini sebaik mungkin Bagai meninimakan kemungkinan penyakit. Namun ia makruh yang cenderung haram kepada (makruh tahrimi) jika perbuatan ini untuk sengaja meniru-meniru perbuatan aksi seks melampau golongan Bukan Islam dan juga binatang. 3. Haram hukumnya menelan Mazi dan mani pasangan kerana Islam mengharamkan umatnya dari melakukan perkara Kotor sebegini, sama Juga seperti diharamkan menjual najis (kecuali baja yang akan diproses melalui dengan bahagian Kimia). 4. Hukumnya menjadi Harus berdasarkan keringanan khusus yang diberi Oleh Islam atau disebut 8216rukhshah8217 kepada pasangan yang Amat perlukannya bagi mengelakkan ketidakpuasan dan membawa masalah besar rumah Tangga atau Lebih dahsyat Lagi, zina Secara rambang diluar rumah. 5. Hukum melakukannya bersama pasangan kekasih atau mana-mana pasangan sebelum nikàh yang sah Adalah haram, dosa besar dan boleh didakwa dengan hukuman 20 tahun penajara di Malesia. Namun ia Tidak dianggap Berzina Dalam erti kata dan takrif zina yang disebut di Dalam Kitab-Kitab Fiqh Islam. Ia Hanya dianggap sebagai Muqaddimah zina atau perdahuluan zina. Dalam kaedah fiqh Islam, 8220Apa-APA yang membawa kepada haram, hukumnya Adalah haram jua8221. Sebagai akhirnya, selain dari membincangkan soal hukum, Kita mesti Jelas bahawa hukum Islam sentiasa ingin melahirkan keutuhan rumah Tangga dan Masyarakat. Kita mesti SEDAR dan berfikir Samada tindakan orale seks ini Benar-Benar membawa sesuatu yang berharga Buat keharmonian rumahtangga Kita, dan apa pula kesannya kepada nafsu Diri. Adakah ia Semakin mampu dikawal atau Semakin buas sebenarnya. Kita bimbang, tindakan ini boleh membawa kepada keinginan nafsu yang Semakin membara dan tidak terkawal sehingga membahayakan diri dan Masyarakat di sekeliling kita disebabkan nafsu buas dan Luar biasa yang sentiasa dilayan ini. Layanlah nafsu Secara berpada-pada agar Tidak ditawan olehnya kelak.

Comments

Popular Posts